Uskotko jos kerron, että kävin eka kertaa baarissa vasta 19-vuotiaana? 

Jep. Olin kiltti tyttö enkä eksynyt kuppilaan kuin vasta vuoden pääst siitä kun tulin täysi-ikäiseksi.

Lährettiin tyttöjen kans ulos ja ei siinä menny varmaan tuntiakaan, kun baaritiskillä juomaa odotellessani minua lähestyi mies.

"Moi miten menee" se sanoi.

Pitkä, raamikas ja komea mies teki heti minnuun vaikutuksen. Lumoavasti hymyilevän Pertin kädessä näkyvä lepakkotatuointi (siihen aikaan n 20 vuotta sitten tatskat ei ollu yleisiä kuten nyt) antoi vaikuttavan vaikutelman "kiltistä pahiksesta". Täytyy myöntää, että elämäni ensimmäinen rakkaus - Pertti - vei heti jalat altani ja vetäisi varmaan edelleen, jos tavattaisiin jossain.

 

Ensimmäinen rakkauteni

Olin Pertin kanssa 6-vuotta. Muun muassa nämä asiat koin hänen kanssaan:

  • Ensimmäinen rakkauteni
  • Ensimmäinen "kertani"
  • Ensimmäisen oma asunto ja yhteenmuutto poikaystävän kanssa
  • Ensimmäinen oma lemmikki
  • .. ja varmaan tuhat muutakin ekaa kertaa poikaystävän kanssa

Parisuhde Perttiin oli tulinen ja räiskyvä. Tuntui, kuin parhaimmillaan olisin ollut seitsemännessä taivaassa ja pahimmillaan helvetissä!

Kun meni hyvin, meni todella hyvin. Kun tuli riita, niin naapurit varmaan luulivat jonkun kohta kuolevan. 

Sellaista se oli. Tulista..

Olin aivan varma, että Pertti olisi elämäni mies ja ainoa rakkauteni.

 

Mikä meni vikaan?

Elimme Pertin kanssa yli opsikeluaikojen yhdessä. Minä opiskelin viisi vuotta, Pertti kolme. 

Opiskeluajat ovat - kuten tiedetään - railakkaita.

Suhteessamme oli paljon mustasukkaisuutta ja loppu kohden myös uskottomuutta. Minä en ollut ainut, jolta Pertti vei ne jalat alta. Se rontti heräsi opiskelijabileiden jälkeen milloin mistäkin.

Tuntuu, että näistä seuranneet riidat tekivät niin paljon vahinkoa välillemme, ettemme voineet niistä palautua mitenkään. Joskus riitojen aikana sanotut ja tehdyt asiat satuttivat enemmän kuin alkuperäisen riidan aihe. 

Ajatus petetyksi tulemisesta satuttaa vieläkin..

Koen tuskaa myös siitä, että päädyin itsekin pettämään. Syrjähyppyni johti uuteen suhteeseen (tarina seuraavaan kertaan), mutta olen sitä mieltä että aina kun parisuhde alkaa näin pettämällä, perusta on hutera ja suhde ei tule kestämään. 

Miksi seuraava mieheni Antero olisi luottanut minuun, kun kerran olin hänenkin kanssaan pettänyt Perttiä? 

Sotku ihmissuhteissani alkoi toden teolla paisua Pertin kanssa erottuani ja suhteeni alettua Anteroon.

Olin niin haavoilla ja rikki, etten ehtinyt eheytä ollenkaan näiden miesten välillä. 

Samat ongelmat seurasivat uuteen suhteeseeni..

Näihin aikoihin aloin perehtymään omiin tunne-elämän ongelmiini. Aloitin myös sen terapian, josta ensimmäisessä artikkelissani mainitsin.

Se ei auttanut, mutta onneksi löysin myöhemmin tunnelukkometodit.

Niitä voi lueskella tästä klikkaamalla. Suosittelen kaikille. 

Ensi kertaan..